Про мене


    

 Вивчення іноземної мови - справа дуже непроста. У програмі з англійської мови зазначено, що основною метою вивчення іноземних мов є оволодіння  мовленням. Перед учителем ставляться важливі завдання, оскільки в умовах розширення міжнародних зв`язків підвищуються вимоги до рівня практичного володіння англійською мовою, зокрема навичками монологічного мовлення, що проявляється в здатності учнів правильно і послідовно викладати свої думки. Головне завдання вчителя -  допомогти учням розв`язати дві проблеми: що сказати і як сказати.
  Методична проблема , над якою я працюю, звучить так:Формування пізнавального інтересу на уроках англійської мови.
  У роботі мені допомагає фахова література : газета English”,науково -методичний журнал Англійська мова та література”. У пошуку творчих ідей, здобутків, цікавих інноваційних технологій я опираюся на досвід передових вчителів.
   Їхня методика викладання англійської мови допомагає мені наповнювати власну скарбницю знань сучасними та ефективними методами і технологіями.
   Щоб захопити дітей, ґрунтовно продумовую план уроку, якомога частіше змінюю види діяльності, намагаюсь робити це так , щоб робота не була одноманітною. Інноваційний  тип навчання вимагає змін у психології й свідомості вчителя. Слід забезпечити умови для формування й розвитку учня, різноманітність видів і форм навчальної діяльності, підвищити практичну спрямованість уроку.
   Постійно підтримую інтерес учнів до вивчення предмету. Пізнавальний інтерес – це стимул який сприяє підвищенню активності, удосконаленню вмінь і навичок. Саме тому шукаю нові методичні прийоми, що розвивають інтерес до навчання.
   Кожний урок починається з переключення учнів на мовленнєву діяльність іноземною мовою,  тому важливо провести мовну розминку. Головне завдання початку уроку – переключити учнів на спілкування англійською мовою. Підбираю тему, яка близька дітям,яка викликає справжній інтерес (наприклад, поговорити про шкільний вечір, попередній урок, перерву, най ближче свято). Обов`язково проводжу фонетичну зарядку. Учні слухають пісню чи вірш, читаю та демонструю малюнки із зображенням тварин,предметів, про які йдеться у вірші або пісні, іграшки.
  Одним із шляхів підвищення пізнавальної активності - це використання рольової гри, яка допомагає в оволодінні учнями мовленнєвою діяльністю. Рольова гра допомагає реалізувати основний принцип комунікативної спрямованості навчання. Вона сприяє підвищенню в учнів мотивації до вивчення іноземної мови, дозволяє враховувати психолого – вікові особливості школярів, їх інтереси й нахили , сферу їхньої діяльності, моделюючи ситуації реального спілкування. Особливе місце приділяється рольовій грі у навчанні діалогічного мовлення.
P1.: What is large?
P2.: The red boat is large
P1.:What is high?
P2.:The white house is high.
P1.: What is short?
P2.: The green pencil is short.
   Викладання та вивчення англійської мови за допомогою, ігор, віршів, рим приносить задоволення , корить для розвитку творчої особистості , пізнавального інтересу, не послаблюючи естетичного впливу, а підсилюючи
зацікавлення  у вивченні мови. Навчальний матеріал, представлений у віршованій формі засвоюється дітьми значно ліпше. Вірші сприяють закріпленню мовного матеріалу і збагачують мову учнів.
     На практиці переконалась, що коли вірші заучено, увесь його лексичний запас включається в активний словник учня. Таким чином створюється база для підготовленого мовлення. Під час роботи з віршами відпрацьовується вимова, розвиваються навички виразного читання.
   Ситуації створюють мовне середовище на уроці. Використання ситуативного мовлення вносить в навчання новизну творче начало, допомагає подолати одноманітність у роботі, створити атмосферу спілкування.
   Наприклад при вивченні теми «London»
You are in London on the way to the Trafalgar square. Ask a man in the street
how to get there .
P. Excuse me, is it the right way to the Trafalgar square?
M: Certainly. Is it your first visit to London.
P: Yes. I came …
   Опрацювання лексики посідає чільне місце у моїй роботі, оскільки багатий словниковий запас дає можливість учням розширювати як монологічне, так і діалогічне мовлення, краще і глибше розуміти літературні твори.
Вивчення ідіом, фразеологізмів, прислів`їв сприяє не лише збагаченню активного вокабуляра  учнів, а й водночас є цікавою формою роботи, що розвиває навички творчого мислення учнів та письма.
   Для кращого запам`ятовування  лексики на уроці використовую jazz chants.
   Наприклад при вивченні теми   “Seasons” вчимося робити прогноз погоди – для цього повторюємо слова в Present, Past, Future Simple, активізуємо лексику – changeable, temperature, degrees , below(above) zero, at night ,
in the daytime.
    Намагаюсь завжди знайти цікаву інформацію для дітей, яка б розширювала їх світогляд. Діти із задоволенням грають у гру «слабка ланка» , добре запам`ятовуючи слова. Спочатку я даю слова англійською мовою в запису – New Year`s Eve, Father Frost, St. Claus, Christmas  carols, getting presents, playing snowballs, making a snowman, playing hockey, skiing, skating.
   Потім цю ж лексику даю українською мовою, а діти повинні назвати англійський еквівалент. Хто відповідає швидше і правильніше – заробляє бали, хто відстає – «слаба ланка». Учні надзвичайно люблять Puzzle time”.
   У мене є виготовлені таблички, де «сховані» слова.
   Я практикую різні форми роботи, щоб навчити дітей таких, на перший погляд, простих речей. Добрий ефект дає “brain storm round the word”.
  Наприклад, я пишу на дошці слово “spring”. Діти пригадують усі слова, які можна віднести до цієї пори року, та записують їх навколо визначеного вчителем слова.
Green grass                                          Warmer days  
Singing birds                     Spring        Shorter days
Woods gardens                                   Longer days
   Потім кожен учень розшифровує своє слово чи вираз реченнями. Сильніші учні складають монологічне висловлювання.
  Перед початком вивчення теми проводжу анкетування учнів, щоб дізнатися про їхні інтереси. Аналіз цих анкет допомагає мені в роботі над темою.
  Наприклад , вивчаючи тему Sport
·        Do you like sport?
·        What kind of sport do you go in for?
·        What famous sportsmen do you now?
·        What is your favourite sportsman?
·        What is your  favourite football team?
·        Who is the best sportsman in your form?
   Проблема мотивації навчальної діяльності тісно пов`язана з проблемою інтересу. Уроки іноземної мови мають великий виховний потенціал. У процесі викладання велике значення надається читанню, тому що воно забезпечує одержання інформації з різних джерел – книг, журналів, газет.
Роль читання велика ще й тому , що воно використовується як важливий засіб розвитку інших видів іншомовної мовленнєвої діяльності. У шкільних підручниках є багато текстів, які сприяють вихованню в учнів патріотизму, інтернаціоналізму, здорового способу життя, любові до праці, до тварин.
Це тексти про Україну, її історію, визначні місця нашої країни та англомовних країн.
   Велику увагу приділяю позакласній роботі з англійської мови. Це проведення вечорів, ранків, конкурсів, вікторин, брейн-рингів. Під час проведення цих заходів проводиться повторення та накопичення лексичного запасу з теми.
 О.А. Захарченко писав:Дитячий розум найгостріший, діти мислять не ординарно, вони здатні на відкриття, які могли б сколихнути планету
На уроці організовую роботу так, щоб учень міг проявити себе.
  Урок – це видима частина роботи вчителя, якій передує велика підготовча діяльність.
  Слід бачити кожного учня й давати кожному завдання, з якими він би міг впоратися. Для однієї категорії учнів достатнім буде пошук еквівалентів мовних засобів чи виразів у рідній мові, для інших – закінчення фраз, для окремих – відповіді на запитання, відтворення теми чи тексту за опорами, а для тих, у кого вищий рівень знань, - ведення діалогу, висловлення своєї думки, запит необхідної інформації, робота в групах, ситуативне мовлення.
  Головне щоб учень відчував свою повноцінність і отримував задоволення від роботи .


                                                                                             

Немає коментарів:

Дописати коментар